Nieuws van Afval Service Zeeland: prijsstijging

Een aantal belangrijke ontwikkelingen in de afvalmarkt zal in 2017 effect hebben op de kosten van onze dienstverlening.

Gelukkig lijkt de Nederlandse economie weer aan te trekken, hoewel we dit nog niet overal terugzien. Ook komt er steeds meer aandacht voor de circulaire economie en de Nederlandse overheid heeft hiervoor recent een nieuw beleid geformuleerd (LAP 3). Dat sluit goed aan op onze visie om meer te maken van het afval dat wij inzamelen.

Tegelijkertijd zien we dat er nog een behoorlijk gat zit tussen ambitie en realiteit en dat heeft gevolgen voor de kosten van onze dienstverlening. Vanwege de actuele marktontwikkelingen zien we helaas geen andere mogelijkheid dan onze tarieven voor 2017 aan te passen. Het gaat hierbij voornamelijk om –> Lees hier meer.

Bedrijfsbezoek 27 oktober

Ledenbijeenkomst 25 nov.

Ondernemersdesk opent haar deuren in Stellendam

Donderdagmiddag 1 december vierde Ondernemersdesk op feestelijke wijze de opening van het nieuwe kantoor in Stellendam. Afgelopen oktober verhuisde de Ondernemersdesk van de Voorstraat in Middelharnis naar de Deltageul in Stellendam. Voor ondernemer Jaco van Splunder is het een logische stap omdat de bereikbaarheid en groeimogelijkheden hier optimaal zijn.

Administratie & Advies

Zoals de naam het al zegt is de Ondernemersdesk er voor ondernemers die hun administratie (deels) overlaten aan de professionals van de Ondernemersdesk of advies wensen op administratief, fiscaal of juridisch vlak. Het uit vijf personen bestaand team verzorgt op accurate en efficiënte wijze de administratie, jaarrekeningen en belastingaangiften van cliënten. Daarnaast beschikt de Ondernemersdeks over een sterk netwerk met fiscalisten en juristen voor het beantwoorden van specifieke vraagstukken zoals bedrijfsovernames of externe vormen van financiering.

Hoge mate van automatisering

Ondernemersdesk is een jong bedrijf, met jonge mensen die niet wars zijn van innovatie. Doordat alles vergaand geautomatiseerd is, is het mogelijk om te werken met vaste scherpe tarieven. Naast efficiency is de actualiteit van de bedrijfsinformatie een groot voordeel. Op hun dashboard zien cliënten in één blik hoe ze ervoor staan.

Ondernemers die kennis willen maken met de enthousiaste medewerkers van de Ondernemersdesk zijn van harte welkom op Deltageul 7 te Stellendam of op de website www.ondernemersdesk.com. Bellen en mailen kan natuurlijk ook via 0187 712 313 / info@ondernemersdesk.com.

Webshop met ‘Goeree-Overflakkee Mijn Eiland!’ producten gelanceerd!

Op donderdagmiddag 1 december is de webshop www.goeree-overflakkee.shop op feestelijke wijze gelanceerd in het Diekhuus in Middelharnis. In de webshop zijn leuke relatiegeschenken, giveaways en cadeaus te vinden met daarop het logo van ‘Goeree- Overflakkee Mijn Eiland!’. De trotse inwoners en ondernemers van Goeree-Overflakkee kunnen hun trots nu delen met vrienden, familie, relaties en klanten door hen een mooi ‘Goeree-Overflakkee Mijn Eiland!’ product te geven.

In de webshop zijn verschillende artikelen te vinden van een kookschort tot een rompertje en van een bumpersticker tot een digitale douchetimer. Voor consumenten zijn nu dertien producten leverbaar, dit assortiment wordt volgend jaar verder uitgebreid. Voor ondernemers zijn meer producten in grotere aantallen te bestellen.

Inspelen op de vraag

De webshop met ‘Goeree-Overflakkee Mijn Eiland!’ producten voldoet aan een behoefte om de trots op Goeree-Overflakkee uit te dragen en te delen. Om de projecten en evenementen op het eiland te ondersteunen en om Goeree-Overflakkee te positioneren is de boodschap ‘Goeree-Overflakkee mijn eiland!’ geformuleerd. Deze boodschap komt op veel verschillende plekken terug. En ook het promoteam Goeree-Overflakkee, dat bestaat uit vrijwillige inwoners en lokale leerlingen is gehuld in ‘Goeree-Overflakkee Mijn Eiland’ kleding. Zij delen op evenementen, in ruil voor een e-mailadres, een jute ‘Goeree-Overflakkee mijn eiland!’ tas uit met informatie en een lokale lekkernij. Naar aanleiding van de activiteiten van onder meer het promoteam is er vraag ontstaan naar ‘Goeree-Overflakkee mijn eiland!’ producten. Aan deze vraag wordt nu door middel van de webshop voldaan!

Vier jaar EilandMarketing

Op donderdagmiddag 1 december werd tijdens de feestelijke bijeenkomst in het Diekhuus in Middelharnis ook stilgestaan bij vier jaar EilandMarketing. Gebiedsmarketingspecialiseten Martin Boisen, Wim Ortjens en Luc Dietz gingen in gesprek met burgemeester Ada Grootenboer over de start van EilandMarketing en de tot nu toe behaalde resultaten.

Wethouder van der Vlugt presenteerde het verhaal van vier jaar EilandMarketing en de behaalde resultaten. Hij sprak vervolgens met de enthousiaste ondernemers en leden van de Stuurgroep EilandMarketing Wim Driesse, Jan Peter Robijn, Jeroen den Hollander en Steef Visser over 4 jaar eilandmarketing, de samenwerking het enthousiasme en de toekomst. Dit allemaal onder leiding van dagvoorzitter Maureen van Leeuwen.

Enthousiast vooruit
“Het was een zeer feestelijke en succesvolle bijeenkomst. Het is altijd goed om met elkaar stil te staan bij de resultaten die ondernemers, onderwijs en overheid in vier jaar tijd met elkaar hebben behaald. We hebben namelijk echt veel met elkaar bereikt en die resultaten zijn ook nog eens beloond met twee marketingprijzen!”, zo vertelt wethouder Arend-Jan van der Vlugt. “Daarnaast was het een goed moment om met elkaar duiding te geven aan de koers die we de komende jaren met elkaar gaan varen. Eén ding staat in ieder geval vast, de samenwerking op het eiland staat en we gaan enthousiast vooruit!”